סערת הר הבית • גליק: "נפגשתי עם הרב הראשי, המכתב יצא לפני שנתיים"

דוד לזר 1 Comment on סערת הר הבית • גליק: "נפגשתי עם הרב הראשי, המכתב יצא לפני שנתיים"
20:05
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on טרגדיה: הלוחמים שנפלו ברצועה נהרגו מאש כוחותינו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת העלייה להר הבית ממשיכה להעסיק את פעילי הימין הקיצוני שנלחמים בשתי חזיתות, מול החלטות הממשלה על שמירת הסטטוס קוו בהר ומול ממסד הרבנות הראשית שיצא באופן נחרץ נגד העלייה להר.

השבוע הופץ מכתב שבו חתמו רבנים רבים נגד העלייה להר הבית. "הפלסטינים משתמשים במכתב להוכיח את איסור העלייה להר ליהודים", טענו פעילי ימין שלדבריהם הפצת המכתב רק גרמה להסלמה.

31270d56-574a-4562-8fe6-1564fa654ac6

הערב פרסם פעיל הימין הקיצוני יהודה גליק כי "שוחחתי הערב עם הרב הראשי הרב דוד לאו שהבהיר לי את הנקודות הבאות: מכתב הרבנים שהופץ השבוע נגד עלייה להר הבית הוא מכתב מלפני שנתיים. הוא מסכים לחלוטין שהיה זה מעשה לא ראוי בלשון המעטה לפרסם אותו עכשיו למצג שווא כאילו יש אשמה לעולים להר הבית לגל הטרור שמשתולל כעת בארץ".

גליק המשיך וסיפר כי "יתירה מזאת הוא ציין כי קיים פגישה לאחרונה עם ראשי המשטרה והשב"כ והם הבהירו לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים שאין כל קשר בין עליית יהודים להר הבית לגל הטרור. הוא טען שמי שמפיץ כאילו יש קשר הוא איש שקר ריב ומדון".

אולם בניגוד לפרסום של גליק, בסביבת הרב הראשי אומרים הערב ל'קול חי' כי "בשיחה היום בין גליק לרב הראשי, הבהיר לו האחרון במפורשות כי הוא מתנגד לעלייה להר הבית ושהוא מסכים עם כל מילה שבמכתב הרבנים", עוד הוסיף הרב הראשי לגליק ואמר כי "הפלסטינים לא מחפשים סיבה בשביל לרצוח". דברי מקורבי הרב לאו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הוא בכלל לא ימין קיצוני הוא נפגש עם ערבים, סה"כ אדם הפועל רבות למען הר הבית